فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 210-211 (امرداد و شهریور 1399)
- تاریخ انتشار: 1399/06/17
- تعداد عناوین: 34
- سینمای دینی
-
ابرروایت / سینمای عاشورایی/ 57صفحات 4-6
- سینمای ایران: کش مکش
-
خیابان ناامن، زندان امن / بررسی شیوه روایت گری در مستند «خط باریک قرمز»صفحات 8-9
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
وام دار سینمای کیارستمی هستم / گفت و گو با فرزاد خوشدست، نویسنده و کارگردان «خط باریک قرمز»صفحات 10-13
- سینمای ایران: کش مکش
-
خوانشی جدید از چالش قصاص / نگاهی به فیلمنامه «یلدا» از منظر موضوعصفحات 14-15
-
سودای روایت تاریخ / روای تگری و انگیز ه ها در فیلمنامه «پسرکشی»صفحات 16-17
-
جمع اضداد / زمان و مسئله انفعال در فیلمنامه «پسرکشی»صفحات 18-19
- پرونده موضوعی: مفاهیم تخصصی فیلمنامه نویسی
-
دست نیافتنی ها! / فیلمنامه نویسی در سریال های جریان ساز عصر طلایی نوین تلوزیون (قسمت دوم)صفحه 21
-
64 فیلمنامه که همه فیلمنامه نویسان باید بخوانند / مروری بر مهم ترین سریال های تاثیرگذار بر عصر طلایی نوین تلویزیونصفحات 22-24
-
داستان یک شهر / بررسی سریال «شنود» با توجه به عناصر روایی تعیین کننده در عصر طلایی سریال سازیصفحات 25-28
-
آقای هولدن کالفید میان سال / مهم ترین دلایل ممتاز بودن جایگاه «بریکینگ بد» در میان آثار عصر طلایی تلویزیونصفحات 29-31
-
تکیه کهن الگوهای جاودان بر تخت پادشاهی / تشریح الگوهای قهرمان هزارچهره و سفر قهرمان بر پایه اندیشه های جوزف کمبل و کریستوفر ووگلر در سریال «بازی تاج و تخت»صفحات 32-40
-
سریالی که موتور محرکش خاموش نمی شود / سیر روایت «بازی تاج و تخت» از فصل نخست تا پایانصفحات 41-42
-
یک توفان فرهنگی! / چگونه مجموعه «خانواده سوپرانو» تلویزیون را متحول کردصفحات 43-44
-
مرثیه ای در باب بی رحمی زمان... / دلایل ماندگاری سریال «خانواده سوپرانو»صفحات 45-46
-
دیده نشده ترین درام زمان خودش / مروری بر مولفه های ممتاز فیلمنامه «امپراتوری بوردواک»صفحات 47-48
-
تناقض در تحول نهایی ؛ TRUE DETECTIVE / جراحت خاطره «کارآگاه واقعی»صفحات 49-51
-
باید سریال «کارآگاه واقعی» را تماشا کنید / تحولی در آثار جنایی و گوتکیصفحه 52
-
خندیدن به مرگ / نگاهی به وجوه تمایز سریال «شش فوت زیر زمین»صفحات 53-54
-
سفری به اعماق عواطف انسانی / آموزه های سریال «شش فوت زیر زمین» برای فیلمنامه نویسانصفحات 54-55
-
چطور یک مین یسریال موفق بنویسیم؟ ؛ CHERNOBYL / نگاهی به دستاوردهای روایی سریال «چرنوبیل»صفحات 56-59
-
بازنمودی از جهان بینی های منحصربه فرد... / گفت و گوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی در سریال های شاخص عصر طلایی نوین تلویزیونصفحات 60-69
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 72
- سینمای جهان: کش مکش
-
درد عمیق انسان بودن / نگاهی به شیوه بازخوانی از اسطوره در فیلمنامه «اوندین»صفحات 73-75
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
در بحر فتاده ام چو ماهی... / گفت و گو با کریستین پتزولد درباره «اوندین»صفحات 76-77
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 78
- سینمای جهان: کش مکش
-
دو زندگی برای یک بازیگر / نگاهی به انواع پیرنگ در فیلمنام ه «حقیقت»صفحات 79-80
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
وجود شعر در سینما ضروری است / گفت و گو با هیروکازو کورئیدا در مورد فیلم «حقیقت»صفحات 81-82
- تجربه های پراکنده
-
تنش دراماتیک؛ مخاطب را میخکوب کن / قسمت اولصفحات 83-84
-
تنش دراماتیک؛ مخاطب را میخکوب کن / قسمت دومصفحات 85-86
- مکاشفات
-
من مالک داستان نیستم / سخنرانی پدرو آلمودوار در سمینار فیلمنامه نویسی بفتاصفحات 87-89
-
صفحات 91-121
- یادداشت مترجم
-
ما لعبتکانیم و فلک لعبت باز؟ / THE TRUMAN SHOWصفحه 122
-
دوربین ها به تو دروغ می گویند / سکانس برگزیده فیلمنامه «ترومن شو»صفحه 123
- کش مکش
-
مورد عجیب ترومن شو! / بررسی عناصر موثر «ترومن شو» در تاثیرگذاریصفحات 124-125